Freilichtmuseum en wandelen. Dag 33

18 september 2022 - Rahden, Duitsland

Gisteravond Haag ik het gewoon heel koud. Tot in mijn botten, werd ook niet warm.  Lag echt aan mij.  Ben om 19.00 naar bed gestuurd door Henk. Heb nog geprobeerd wat te lezen.  Helaas lukte dat zelfs niet eens.  Om half 8 ben ik gaan slapen. Wel regelmatig later wakker of wakker gemaakt door Morris. Kon ik niet hoef uit bed komen.  Pas om 10.00 uur vanmorgen opgestaan. Ontbijt had Henk al op tafel gezet.

Het weer was heel veel regen en nog eens regen. Uiteindelijk werd het toch nog wat droog. Besloten om de leuke Museumshof te bezoeken. Een echt kleine openlucht museumpje, maar wel erg leuk.  Entree was 4 euro.

Toch leuk om te zien hoe men vroeger leefde in het buitenland. Betekenis van kleding.

Daarna nog een wandeling gemaakt in het park achter ons.  Er is een bejaarden tehuis bij het slot. Prachtig om zo te mogen wonen in een mooie omgeving. Midden in de stad en toch zo groen en stil. Nog een gesprekje gehad met een demente dame, in het Duits. Zo lief.

Wij komen hier zeker terug,  veel fietsroutes gezien.  Is het spannend hier? Nee,  dat niet,  maar het is gewoon zo gemoedelijk.  In Denemarken en ook in Duitsland zijn veel energiehuisjes zo mooi beschilderd.

Wat wij ook hebben gemerkt in beide landen? Geen groepen wielrenners!

Morgen gaan we weer ergens anders heen.  Henk had wat leuks geving.  Wordt weer spannend!