Adendorf en Lüneburg, dag 30

15 september 2022 - Adendorf, Duitsland

Vandaag maar een klein stukje verder gereden naar Adendorf. Hier een camperplek op 5 kilometer van Lüneburg. Prima plekje. Niets te doen.  Hoewel er een zwembad is,  een eiscafe en een Griekse cafetaria.

Net aangekomen, toen het begon te  hozen. Gewacht tot het droog was. Toch de fietsen gepakt en naar Lüneburg gaan fietsen. Droog en zonnig.

Onderweg kwamen er langs een (voormalig) klooster. Echt prachtig. Ook een echt weverij is dat.  Zulke mooie dingen gezien. Durfde niet naar de prijs te vragen.  Verder naar Lüneburg.  Wat een prachtig oude stad! Ook hier heel veel zeer oude huizen. Niet altijd mooi onderhouden,  maar wel gaaf dat het bewaard is gebleven. De houten molen werd gebruikt om de schepen te lossen in de Middeleeuwen. Het is ook echt een oude Hanzestad. Natuurlijk ook de St. Nicolas kerk bekeken.  Wel mooi,  maar ook somber.  Net toen we naar buiten wilden gaan,  stotregende het weer. Toch maar buiten gegaan, snel doorlopen. Kijken of we ergens wat konden drinken.  Ja hoor. Een bakkerij annex lunchroom. Hier hebben we allebei om half 2 een Frühstuck genomen. Dat kan gewoon in Duitsland.  Ook heeft Henk wat labcaches gedaan.  Ik ben de winkels gaan bekijken. Gewoon leuk in die mooie oude panden.

Weer teug naar de camper gefietst. Op de heen weg ging de route deels door het bos over onverhard pad. Gelukkig wel goed te doen.  Terug niet gedaan, ben zelf altijd bang dat het door de regen modderig is.  Heb toch de angst om te vallen.

Nu weer heerlijk in de camper. IJsje gehaald bij het Eiscafe op de hoek van de Stellplatz.