Onderweg naar Hohnstorf, Lauenburg. Dag 29

14 september 2022 - Lauenburg, Duitsland

Vandaag voor ons een lange rit,  zeker 2 uur rijden.  Is wat langer geworden. Via Kiel oostelijk om Hamburg heen.  Weg A21 en wat bundesbahnen gereden. Heerlijk door kunnen rijden,  geen files. Af en toe navigeerde ik wat anders dan Miep en Mien.

Ook onderweg verbaasd dat het echt een mooie streek is met veel natuur.

We staan op eencampetplek in Hohnstorf, aan de overkant van Lauenburg. We zitten aan de Elbe. Mooi uitzicht. Lauenburg is echt de moeite van het bekijken waard.  Zoveel oude huizen, met veel geschiedenis.  Heel bijzonder.

Wij staan dus wel aan de andere kant van de Elbe. Dat betekent 2 bruggen over naar Lauenburg. Ik ben echt bang om te fietsen of te lopen over dit soort bruggen. Ik kijk echt niet naar beneden. Heel hard fietsen,  weg van de reling. Strak voor mij uit kijken.  Heen en terug. Weer wat overwonnen. Het is een ijzeren brug, ookdetreinrijdterover heen. Waarom varen er geen pontjes?

Eerlijk is eerlijk, was wel de moeite waard.  We bekijken nu per dag wat We gaan doen.  Geen plannen meer. Morgen gaan we heel ver rijden,  wel 22 kilometer naar Lüneburg! Iets verder gaan we overnachten,  overdag Lüneburg bekijken.