Haderslev, dag 24

8 september 2022 - Haderslev, Denemarken

Na een leuke dag gisteren in Jelling, vandaag naar Haderslev gereden. Gistermiddag begon het echt hard te regenen. In de nacht gestopt. Gelukkig zijn we droog aangekomen in Haderslev. Nog zo een 80 km verwijderd van de Duitse grens. Haderslev is toch wel een grote stad, zeker tot nu toe in ieder geval. We staan ook nu bij de jachthaven.

Vanmiddag gelopen naar het stadje om de binnenstad eens te bekijken en natuurlijk wat caches te doen. In vergelijking met de vorige steden, is dit echt een grote plaats. Zie zelfs flatgebouwen. Had ik nog niet gezien.  Het is een leuke binnenstad, met veel bewaarde oude huizen. Lijken soms oude Saksische boerderijen, opgeslokt in de stad. Ook zag ik gebouwen die in mijn ogen herkenbaar zijn. Kon zelfs een huis zo terug zien op de Laan van Meerdervoort in den Haag. Geen idee of het ook echt Nederlandse architecten zijn geweest. dacht zelfs een Berlage te herkennen. Heel bijzonder. Aan de overkant van de haven, welke ligt aan een fjord, zie je mooie nieuwe appartement gebouwen.

Voor het eerst zag ik hier ook winkels die er in Nederland ook zijn. Hunkemöller, Vero Moda, H&M, S0strene Grene. Vooral die laatste winkel vind ik zo leuk. Ben er ook echt in gegaan en heerlijk gesnuffeld en wat gekocht natuurlijk. Op crea gebied. garen en andere handige hebbedingetjes. Verder winkel ik niet echt. In een kringloop van een kerk, twee leuke haakboekjes gekocht voor 4 kronen. Dat is € 0,52. :-). Zijn kleine boekjes, maar wel in het Deens. Zo leuk. Waarschijnlijk blijven we morgen nog hier en gaan zaterdag weer verder. Of nee, niet verder, maar naar Duitsland.

Morris vindt de harde regen echt niet leuk, dat gekletter op het dak. Hij blijft dus nu heerlijk op zijn eigen plekje onder mijn bed.

Ook nu regent het hard, we waren echt net op tijd terug in de camper. Het waait ook best wel. Koken hoeven we niet. Stevige late lunch in de stad genoten. De prijzen zijn hier iets hoger, maar de porties zijn dubbel zoveel als in Nederland. Morgen eens foto's maken van de plek waar we nu staan. Het is mij nu te koud en te nat. Het is trouwens best druk met campers hier. Het is natuurlijk bijna aan de snelweg naar Duitsland.