Fietstocht Tønder, dag 6

21 augustus 2022 - Tønder, Denemarken

Vandaag staat een fietstocht op de planning. Spannend voor mij.  Was nog best lastig om hier uit te vinden hoe je een route vindt.  Gelukkig hebben ze bij de receptie en routekaart. De kleur van de route geeft aan welke route het is.  Je hoeft dan alleen maar te letten op de bordjes onderweg.  We volgden vanaf de camping de Korntved-Rørkaer-Stien route van 21 km. Met de brace om is het mij gelukt! Heel blij met mijn versnellings pookje. Laatste stuk niet gefietst. Zijn wat boodschapjes gaan doen bij de Aldi. Prijzen liggen niet echt veel hoger dan in Nederland. Snoep was wel echt duurder. Heel goed voor mij.

In Tønder op een terras waar gegeten en gedronken. Echt heel lekker. Iets duurder dan bij ons.  Wat mij opvalt is de vriendelijkheid bij iedereen.

Gisteravond was er trouwens ergens een feest. Veel house en herrie. Om klokslag 24.00 uur was het stil. Zo bizar.

Vanaf 24 augustus is hier Tønder festival.  Camping en camperplaats kunnen dan niet gebruikt worden.  Morgen rijden we verder richting Rømø.