Eiland Rømø, dag 7

22 augustus 2022 - Rømø, Denemarken

Vanmorgen vertrokken naar het eiland Rømø. Hier moeten mooie en zeer brede zandstranden zijn. De verbinding is via een 9 kilometer lange dijkverbinding. Lijkt op Afsluitdijk en Enkhuizerdijk. Het is echt toeristisch hier.  Een echt badplaats eiland. Wel erg mooi.  We waren op tijd bij de camperplek, want het loopt hier snel vol. Is ook een megaplek voor 170 of meer campers. Toch is het gewoon rustig. Men kan gewoon de plek verlaten voor een dagje strand.  Je zet dan het bordje op jouw plek op rood. Hier kan je ook op het strand staan met de camper. Niet overnachten. Wij hadden geluk.  Daarom gaan wij ook altijd in de ochtend naar een overnachting plek.  In de namiddag zoveel campers onverrichter zake weer weg rijden.

Vanmiddag een stukje gefietst naar o.a. Havneby. Er zijn echt veel vakantieparken. Wel veel mooier dan Centerparcs.

Morgen verder verkennen. Museym bezoeken en ook misschien natuurcentrum. Ook hier wordt het deze week slechter met het weer.

Oh ja, als je mij kent,  weet je dat ik echt gek ben op ijs. Vrees dat ik weinig of geen ijs ga eten in Denemarken. Één bolletje 35 DK, ongeremd ongeveer 4 euro. Slik.. dan maar niet.

Wel heb ik mijzelf al echt Hygge sokken kado gegeven.

1. Marleen:
    22 augustus 2022
    Maar wat zijn Hygge sokken?