Rømø, dag 8

23 augustus 2022 - Rømø, Denemarken

Vandaag een fietstocht. Willen ook het museum Kommandorgarden en het kleinste oudste schooltje bezoeken.

De fietspaden zijn hier echt goed, af en toe echt op de weg fietsen. Auto's houden rekening met je. Het weer is nog steeds te warm, maar er staat wel steeds wind.

Onderweg stoppen we voor een mooie witte kerk, de Rømø kirke. Het interieur is sober, maar erg mooi. Je ziet dat hier de visserij vroeger echt aanwezig was. We fietsen daarna naar Kirkeby plantage. Henk wilde daar een geo cache doen op de hoogste punt van Romo. Spidsjberg, 19 meter hoog. Helaas mag je niet meer door de duinen naar de andere toppen lopen.

Daarna verder gaan fietsen naar het museum Kommandorgarden en het kleinste oudste schooltje. Het museum was niet groot, maar wel leuk om te zien. Dat schooltje is echt 1 lokaal.

Nog even verder gaan fietsen, Henk onderweg ook wat caches gedaan. Uiteindelijk is Henk nog verder gegaan en ik ben terug gaan fietsen. Het was mij echt te warm geworden.

We hebben echt op een leuke camperplek gestaan, ondanks dat het zo druk was. Er heerste zoveel rust. Er staan inderdaad overdag giga veel campers en auto's op het strand. Vooral voor kite surfing. Het strand was bijna 2 kilometer breed. Zelf ben ik er niet geweest, Henk wel. Dit stukje Denemarken is echt de moeite waard. Er zijn veel vakantieparken en Havneby is echt op de toerist gericht. Toch is het niet zo massaal.