Voursa en Handsund, dag 19

3 september 2022 - Hadsund, Denemarken

Maar eens een stukje afzakken naar het zuiden. Via de toeristische route weg 541 naar Handsund. Niet de snelste, wel erg mooi.

Ook hier weer gewoon mooi en rustig rijden. Onderweg zagen we ook steeds weer de zee, nu aan de andere kant. Oostkust.

In het kleine plaatsje Voursa zagen we een parkerplek voor campers bij de jachthaven. Blijkt dus gewoon een camperplek te zijn. Heel leuk en schattig. Wij hebben er alleen een koffiepauze gehouden en zijn weer verder gegaan. Onze Miep wilde ons steeds naar de snelweg leiden via Aalborg. Ze gaf niet op. Wij wilden nog steeds via de 541 en de pont naar de overkant. Hebben we ook gedaan. Kaartje gekocht voor de overtocht van wel 5 minuten, kosten 100 DKK, oftewel 13 euro. Was gewoon leuk!

Aangekomen in Egense reden we door naar Handsund. Ook nu moesten we Miep af en toe corrigeren. Nu staan we weer op een leuke plek in de jachthaven van Handsund. Via het stadje, doodlopende weg kom je dus opeens bij een hele leuke plek. Het uitzicht is echt heel leuk. Ik zei gelijk, dat het wel de Moezel leek. Misschien blijven we morgen hier. Kan ik 1 of 2 wassen draaien. Misschien stadje bekijken.

Ik vind het wel lekker om een dag gewoon niets te doen en alleen te genieten van alles. Haken doe ik heel erg weinig. Kom er niet aan toe.