Skagen en Grenen, dag 18

3 september 2022 - Skagen, Denemarken

Skagen is onze bestemming. Puntje van Denemarken.

We hebben onze camper geparkeerd bij Grenen, nog noordelijker. Perfecte plek voor een overnachting. Vanaf 1 september gratis. Het is ook hier een prachtig gebied. Strand, duin en bos. Met de fiets naar Skagen, waar we al wat over hadden gelezen. Het is alleen verschrikkelijk toeristisch. Busladingen werden er uitgeworpen. Deze mensen moesten vaak een 5 kilometer lopen. Of ze huurden een fiets. Al kunnen ze niet goed fietsen. Ramp. In Skagen hebben we een labcache gedaan. Gefietst door het havengebied. Daarna in het stadje geweest en heerlijk een pizza gegeten. Ondanks het toeristische is het wel heel gezellig. Heel aparte sfeer.

Skagen is een soort kunstenaars stadje geworden. Mooie aparte huizen ook.

Weer terug gefietst en heerlijk geslapen. Tot ik in de nacht waker werd van lichtflitsen in de camper. Wij hebben altijd wel wat gordijnen open voor Morris. Ik snapte er niets van. Totdat ik zag dat de vuurtoren zijn licht over ons liet schijnen, steeds weer.

Het was ook hier een leuke ervaring.