Fietstocht en Geocachen eiland Morso, Dag 16

31 augustus 2022 - Sillerslev Havn (Morsø Kommune), Denemarken

Rustig opgestaan en ontbeten. Er staat een fietstocht op de planning in combinatie met wat geocaches. De route is beetje bekend, maar we zien wel. Hangt ook af van mijn pols. Fietsen zonder brace doe ik nog steeds niet.

De eerste stop is Oster Assels. Een cache zoeken bij een kerk. Niet gevonden dus. Gaan we weer verder. Door naar Vester Assels. We fietsen in een mooie omgeving. Zo ver kan je kijken, de ruimte is enorm. Hier vinden we de cache wel. Door naar Tissinghuse Havn. Hier is het Agera natuurreservaat. Een klein jachthaventje is er ook. Het is hier echt prachtig. Henk moest even het weiland in, maar ook hier de cache gevonden.

Dan gaan we naar Redsted. Even goed zoeken, en ja daar ligt de cache! Ook weer in de buurt van een witte kerk. Hier in Denemarken zie ik heel veel witte kerken. In een stad zie ik dit weer niet.  Van Redsted fietsen we via Sindbjerg en Vejerslev naar Centrum. Helaas niets gevonden. We fietsen vrolijk weer verder. Nog steeds genieten we van de omgeving. We fietsen via Ljorslev naar Ording. De hint daar was Skilt. Dus achter een teken, een sein, noem maar op. Was ook weer bij een kerk. Ook hier niets gevonden. Wij zoeken niet meer zo fanatiek. Bij de plaatselijke buurtsuper wat brood gekocht en lekkere koek.

Nog een laatste geocache zoeken in Sillerslevore. Dit grenst aan een natuurproject. Ook weer zo mooi. Jammer van al die windmolens.

Laatste stukje fietsen naar de camperplek in Sillerslev Havn. Bleek ook over een onverharde grindweg te gaan. Dit durfde ik echt niet aan, dus stukje terug en via de gewone weg. Je fietst hier wel op de gewone weg, geen fietspaden. Er komt echter 1 auto per half uur door.

Het is hier gewoon een mooi gebied. Niet toeristisch, dus heerlijk rustig. Je merkt wel dat het seizoen afgelopen is. Vanaf 1 september veel dingen dicht. Ook bepaalde camperplekken zijn vanaf 1 september gratis. Geen idee of de voorzieningen ook dicht zijn. Zien we wel. We moeten ook LPG gaan tanken voor onze gasflessen. Dat kan in Hirtshals. Er zijn echt maar weinig tankstations met LPG. Dat is wel jammer. We kunnen nog wel even voort, nog 1 volle fles. Het scheelt dat we op veel plekken kunnen douchen. Waar we nu staan is het zelfs onbedoeld gratis. Er komt gewoon warm water uit de kraan, zonder 5 kronen in te werpen.  Anders is het gewoon een wasje met koud water. Het bespaart wel gas. Het is onze bedoeling om te eindigen in Skagen, de top van Denemarken. Als we niet meer verder willen of wat dan ook, blijft dit wel staan voor een volgende keer.  Morgen willen we naar Bulbjerg, in de buurt van Frostrup. Schijnt een vogel gebied te zijn. Hopelijk kunnen we daar gewoon parkeren. Henk wilt dit graag zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl