Hvide Sande en Ringkobing, dag 13

28 augustus 2022 - Ringkøbing, Denemarken

Vandaag weer een stukje Margrietroute over de 181. Deze gaat langs de afgesloten Ringkobing Fjord. Daar was ook Bork havn waar we gisteren hebben gestaan. Was echt een hele mooie rit, door een prachtig natuurgebied. Helaas ook hier veel vakantiehuizen en parken. Lijkt of de Denen minder om hun natuur geven. We zijn gestopt in Hvide Sande, een havenplaats. Ook erg toeristisch, door alle vakantieparken natuurlijk.

Het valt echt heel erg op dat er zoveel Duitsers zijn hier. Ik telde weinig Deense auto, maar ontzettend veel Duitse auto's. Nederlanders zie ik niet zo veel.

Rondgelopen in Hvide Sande. Ook wat lekkers gehaald bij de bakker. Was echt heel lekker! Helaas geen foto, is al op! Ook paar echte souvenir sokken gehaald en 3 mini glas kerstversiering.

Daarna doorgereden naar de Fjordviking camperplek cq camping. De eigenaar is echt een Viking, alles heeft hij mee. Behalve zijn figuur. Dat lijkt op Obelix. Het is een heel eenvoudige plek. Douches en toilet ook heel eenvoudig. Ook hier moet je wel voor alles betalen, dat is wat minder. Maar goed, af en toe is dat niet anders. Nu het weer minder heet wordt, gaan we echt ook op andere plaatsen staan, gratis of goedkoop. We hadden dit keer vaak toch stroom nodig voor de airco. We hebben tenslotte ook Morris bij ons. Morgen fietsen naar het stadje Ringkobing. Schijnt ook de moeite waard te zijn.