Stadje Ringkobing, dag 14

29 augustus 2022 - Ringkøbing, Denemarken

Vandaag op de fiets naar Ringkobing. Dit is een afstand van ongeveer 5 kilometer. Goed aan te fietsen vanaf de camping/camperplek.

Ook dit is een leuk stadje met een eigen sfeer. Leuke winkeltjes, mooie huizen. We hebben 2 labcaches gedaan. Dat is ook geocachen. De haven had een heel eigen leuk sfeertje. Tot onze stomme verbazing hebben wij dus totaal niet gezien dat je hier ook kan overnachten. Heel jammer. Uitzicht was grandioos. De Fjordviking camping/camperplek waar we nu staan, is niet bepaald ons ding. Douches en WC zijn echt heel erg basic. Normaal gaan we ook wel gewoon de camper, maar soms is het handiger om niet in de camper te hoeven douchen. Je moet echter wel voor alles betalen, zelfs als je binnen wilt afwassen in de keet. Dus niet natuurlijk. We hebben gewoon warmwater in een emmer gedaan en in de camper afgewassen. Zo kan het ook. Wel betaald voor douchen. Niet slim geweest. Wij gaan echt nooit meer voor meer dagen betalen. Gewoon 1 dag en dan bijboeken. Het is niet eens goedkoop hier, 25 euro per dag. Morgenochtend vertrekken we weer.

De eigenaar is wel vriendelijk, maar erg nonchalant. Heel vreemd.

We hebben wel genoten vandaag. Het weer was heerlijk. IJsjes eet ik hier toch wel. Zo giga lekker en veel. De prijs is er wel naar. Denen zijn ook gek op ijs, heb ik gemerkt. Zijn volgens mij ook echte zoetekauwen. Ik heb ook nog een paar mooie gemakkelijke sandalen voor echt uitverkoop prijs gekocht. Voor 2023! Waren 700 DKK, nu voor 200 DKK. Dus nu ongeveer 26 euro. Was eerst 90 euro.