Vuurtoren Blavand en Camperplek bij Bork Havn, dag 12

26 augustus 2022 - Hemmet, Denemarken

Bij Blavand is een vuurtoren en ook wat bunkers. Dat is ons eerste doel vandaag. De rit was zeker erg mooi om te rijden. Grote parkeerplaats bij de vuurtoren. Achter de duinen een heel breed strand weer. je kan hier ook Bernsteine zoeken en vinden bij eb. We hebben daar even gewandeld, Henk een geocache gedaan. Blavand zelf vinden wij echt weer zo een toeristendorp met bijbehorende winkels. Ook hier weer heel veel vakantiehuisjes en campings. Zijn mooie huisjes, maar jammer is dat het duingebied er niet mooier op wordt.

Tweede doel is Hemmet, Bork Havn. Een plek aan de haven. Ook is daar is een openlucht Viking museum. Willen we wel bekijken. Eerst op de fiets eens kijken wat het is. Echt klein en voor ons niet de moeite waard. We staan echter wel leuk. Ook hier weer de massale vakantiehuisjes en dezelfde soort winkeltjes. Er wordt hier veel aan kitesurfing gedaan. Het water is echt ondiep, je kan er gewoon staan. Was een mooi gezicht als die parachute dingen boven het water.  Ik heb toch eens een ijsje gekocht. Euhhh.. twee bollen ijs. Supergroot hier en zo lekker!

Het was echt te kil en er stond teveel wind om buiten te blijven zitten. Moesten echt een vest aan. Wat vreemd na al die warme dagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl