Stadje Ribe, dag 11

26 augustus 2022 - Ribe, Denemarken

Vanmorgen gefietst naar Ribe. Wat een mooie stad met zoveel historie. Oude huizen, prachtige kerken. Een leuk winkelstraatje. Lekker koffie gedronken met gebak. Gebak met lakritz smaak. Drop dus. Was zo lekker. Het is iets duurder dan in NL, maar het is de moeite waard. Verder niets gekocht. Kleding ewen prullaria zijn toch echt duur.

Op de terugweg kwam ik opeens een handwerk winkel tegen. Heb daar 5 bolletjes katoen en een haakboekje voor omslagdoeken gekocht. Alles in de uitverkoop. Ook hier weer zoveel vriendelijkheid.

Henk wilde ook de Catharina kerk bezichtigen. Die was helaas gesloten. Er was eerst een trouwerij, daarna een uitvaart. Tsja.

Weer terug bij de camper, waren we beiden even bevangen door de zeer benauwde warmte. Ik kan mijn goed invoelen hoe zwaar dit soort weer is voor mensen met COPD of andere long klachten.

Fietsen staan weer op de fietsen drager. Inmiddels rommelt het buiten,  onweer komt eraan.  Wij zitten met airco. Ik was net nog even buiten, maar het was echt niet fijn.  Als ik door het dakluik naar buiten kijk, zie ik een hele donkere lucht. Wel jammer, want in Ribe is er nu een Wijnfestival.

Wij gaan morgen verder, stukje naar boven. Esjberg slaan we over.